YHDISTYKSET

Turussa toimii viisi vihreää yhdistystä. Turun vihreiden toimintaan pääsee mukaan liittymällä joko Turun seudun vihreiden, Turun vihreiden nuorten ja opiskelijoiden, Turun seudun vihreiden naisten tai ruotsinkielisen yhdistyksemme Åbonejdens svenska gröna jäseneksi. Näiden neljän yhdistyksen yhteistyöelimenä toimii Turun vihreä kunnallisjärjestö, joka vastaa Turun vihreiden yhteistapahtumista ja kuntavaalikampanjan käytännönjärjestelyistä.

Kunnallisjärjestön puheenjohtajan toimii vuonna 2017 Jukka Vornanen (p. 040 593 6791). Kuntavaaleihin liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä Jukkaan.

Lisätietoa kunnallisjärjestön jäsenjärjestöistä:

Turun seudun vihreät ry (TSV)

Turun seudun vihreät on jäsenmäärältään suurin Turussa toimiva vihreä yhdistys. Sen jäseneksi ovat tervetulleita kaikki vihreästä politiikasta kiinnostuneet. Toiminta on maanläheistä, monipuolista ja avointa kaikille.

Vuonna 2017 Turun seudun vihreiden puheenjohtajan toimii Tuomo Liljenbäck (p. 044 091 8171).

Liity Turun seudun vihreiden jäseneksi täyttämällä vihreiden valtakunnallinen liittymislomake ja valitsemalla sen toisella sivulla yhdistykseksesi Turun seudun vihreät.

Turun vihreät nuoret ja opiskelijat ry (TuViNO)

Turun ViNO on monimuotoinen yhdistys, jonka jäsenet ovat pääasiassa alle 30-vuotiaita nuoria tai alle 35-vuotiaita opiskelijoita. Perinteisen politiikanteon, kannanottojen ja lobbaamisen lisäksi yhdistys järjestää myös erilaisia tempauksia, lukupiirejä, mielenosoituksia, leffailtoja ja muuta vapaamuotoista toimintaa.

Yhdistyksellä on kaksi tasa-arvoista puheenjohtajaa. Vuonna 2017 yhdistyksen puheenjohtajina toimivat Olli-Pekka Paasivirta (p. 040 505 4177) ja Emil Sillanpää (p. 040 739 9158).

Liity Turun ViNO:n jäseneksi täyttämällä vihreiden valtakunnallinen liittymislomake ja valitsemalla sen toisella sivulla yhdistykseksesi Turun seudun vihreät.

Turun seudun vihreät naiset ry (TuViNA)

Turun seudun vihreät naiset  toimii tasa-arvon, vaikutusmahdollisuuksien ja ympäristöystävällisen politiikan toteuttamiseksi Vihreät Naiset ry:n paikallisyhdistyksenä Turun seudulla. Jos olet poliittisesta naisvaikuttamisesta, tasa-arvotyöstä tai kansalaisaktiivisuudesta kiinnostunut nainen, liity Turun seudun Vihreät Naiset ry:n jäseneksi ja tule mukaan toimintaan.

Vuonna 2017 yhdistyksen puheenjohtajana toimii Anita Birstolin (p. 050 408 7431)

Liity Turun seudun vihreiden naisten jäseneksi täyttämällä vihreiden valtakunnallinen liittymislomake ja valitsemalla sen toisella sivulla yhdistykseksesi Turun seudun vihreät.

Åbo nejdens svenska gröna rf. (ÅSG)

Åbonejdens svenska gröna är förening för svenskspråkiga gröna i Åbotrakten. Föreningen grundades i mars 2009 och registrerades passligt på valborgsmässoaftonen 2010. Syftet med föreningen är att erbjuda möjligheter att utöva grön politik och verksamhet på svenska. Dessutom ser vi till att lyfta upp finlandssvenska frågor i grön politik i Åboregionen, Egentliga Finland och nationellt.

Ordförande år 2017 är Marko Haapala (p. 044 567 9855)

Gå med i Åbonejdens svenska gröna genom att fylla i De Grönas medlemsblankett för hela Finland och välj Åbonejdens svenska gröna som din förening på andra sidan.